Reklamacije i odustajanje od ugovora

  • Reklamacije i odustajanje od ugovora

Proturječje s kupoprodajnim ugovorom

U slučaju da artikal nakon preuzimanja od strane kupca nije u skladu s kupoprodajnim ugovorom (u daljnjem tekstu „protirječje s kupoprodajni ugovor"), potrošač ima pravo da mu prodavatelj besplatno i bez nepotrebnog odgađanja dovede artikl u stanje koje odgovara ugovoru o kupoprodaji, bilo zamjenom artikla ili popravkom istog, prema zahtjevu kupca. Međutim, ako takav postupak nije moguć, kupac potrošač može zatražiti razuman popust na cijenu artikla ili kupac može odustati od ugovora.

Međutim, ovo se ne primjenjuje ako je potrošač kupac znao za neslaganje s kupoprodajnim ugovorom prije preuzimanja artikla ili je sam prouzročio neslaganje s kupoprodajnim ugovorom. Nesukladnost s kupoprodajnim ugovorom koja se očituje u roku od šest mjeseci od dana preuzimanja stvari smatra se nesukladnošću koja već postoji u trenutku preuzimanja, osim ako je to u suprotnosti s naravi stvari ili ako se dokaže suprotno.

Proturječnost s kupoprodajnim ugovorom znači osobito da prodana stvar nema kakvoću i uporabna svojstva koja se ugovorom zahtijevaju, opisuju prodavatelj, proizvođač ili njegov zastupnik ili se očekuju na temelju njihove reklame, ili kakvoća i uporabna svojstva za takvu stvar uobičajena, da ne odgovara zahtjevima zakonskih propisa, nije u odgovarajućoj količini, mjeri ili težini i ne odgovara namjeni koju prodavatelj navodi za uporabu. stavke ili za što se stavka obično koristi.

Jamstveni rok

Za svu robu osigurano je jamstveno razdoblje od 24 mjeseca.

Jamstvo se ne odnosi na sljedeće slučajeve:

  • roba je oštećena neadekvatnim ili nestručnim rukovanjem
  • roba je oštećena prirodnim elementima
  • roba je oštećena normalnim habanjem

Jamstveni rok za bazar robu

Jamstvo u trajanju od 12 mjeseci daje se za svu bazar robu.

JAMSTVO SE NE ODNOSI NA SLJEDEĆE SLUČAJEVE:

  • nedostaci koji su već uračunati u cijenu
  • roba je oštećena neadekvatnim ili nestručnim rukovanjem
  • roba je oštećena prirodnim nepogodama
  • roba je oštećena normalnim trošenjem

 

 

Jamstveni rok počinje kada kupac preuzme robu, a to se može dodatno produžiti za vrijeme tijekom kojeg je roba bila na jamstvenom popravku. Ako se roba zamijeni, počinje novo jamstvo od 24 mjeseca. Reklamacije i njihova primjena

Ako se kvar pojavi tijekom jamstvenog roka, kupac, ovisno o prirodi kvara, ima sljedeća prava prilikom potraživanja jamstva:

  • ako se radi o otklonivom nedostatku, pravo na besplatno, pravilno i pravovremeno otklanjanje nedostatka, pravo na zamjenu robe s nedostatkom, ako to nije nerazmjerno s obzirom na prirodu nedostatka i ako takav postupak nije moguć, pravo na razuman popust od kupoprodajne cijene ili pravo na odustanak od kupoprodajnog ugovora
  • ako se radi o nepopravljivom nedostatku koji onemogućuje pravilnu uporabu robe, pravo na zamjenu robe s nedostatkom ili pravo na odustanak od kupoprodajnog ugovora
  • ako se radi o otklonivim nedostacima koji se javljaju u većem broju ili opetovano i onemogućuju pravilnu uporabu robe, pravo na zamjenu robe s nedostatkom ili odustanak iz kupoprodajnog ugovora
  • ako se radi o neuklonjivim nedostacima koji ne onemogućuju ispravnu uporabu stvari i ne zahtijevaju zamjenu stvari, pravo na razuman popust od kupoprodajne cijene ili odustanak od kupoprodajni ugovor

Kako reklamirati robu?

Kupac je dužan pregledati isporučenu robu i bez nepotrebnog odgađanja obavijestiti prodavatelja o svim pronađenim nedostacima. Kupac može prijaviti valjani zahtjev koristeći jednu od sljedećih opcija:

  • na e-mail adresu operatera info@brasty.hr
  • poštom na adresu operatera ( pogledajte dolje)

i zatim pošaljite reklamiranu robu, ako je moguće, u originalnom pakiranju ili prikladnom transportnom pakiranju, s opisom kvara i kopijom prodajnog dokumenta na adresu operatera:

  • BRASTY GROUP s.r.o.
  • Velkomoravská 479/19
  • Olomouc, 779 00

O Prodavatelj mora o zahtjevu odlučiti odmah, au složenijim slučajevima u roku od 3 dana. Prigovor će biti obrađen najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja prigovora, osim ako se prodavatelj i kupac drugačije ne dogovore. U slučaju nepoštivanja roka za rješavanje reklamacije, potrošač ima pravo zamijeniti robu ili odstupiti od ugovora.

Žalbeni protokol možete preuzeti ovdje (PDF).

U slučaju opravdanog prigovora potrošač ima pravo na naknadu troškova povezanih s prigovorom. U slučaju neovlaštenog prigovora, prodavatelj je dužan izdati pisano obrazloženje odbijanja, a pritom potrošač nema pravo na naknadu svojih troškova vezanih za rješavanje prigovora, a ujedno prodavatelj također nema pravo na naknadu učinjenih troškova.

U slučaju neovlaštene reklamacije, podnositelj reklamacije će biti pismeno obaviješten te će mu ujedno biti priopćena cijena popravka robe prema procjeni servisa. Podnositelj pritužbe je dužan u roku od pet radnih danad slanjem ili priopćavanjem navedene obavijesti Brasty Group, s.r.o., kako bi pisanim putem priopćili slažu li se s cijenom popravka robe prema priopćenom prijedlogu ili ne traže popravak. Ukoliko se podnositelj prigovora ne očituje u navedenom roku, smatra se da se ne slaže s prijedlogom te će mu se roba vratiti u izvornom stanju na trošak podnositelja prigovora.
U slučaju da se temeljem servisne procjene utvrdi mehaničko oštećenje robe ili se ne utvrdi/potvrdi reklamirani nedostatak na robi, tvrtka Brasty Group, s.r.o. ima pravo od podnositelja zahtjeva naplatiti troškove nastale u vezi sa dijagnozom robe i njenog transporta.

Kako otkazati narudžbu i odustati od ugovora

Ako kupac odluči otkazati narudžbu, dužan je o tome odmah obavijestiti operatera trgovine (pisanim putem, e-mailom ili telefonom) – prije roba se otprema i šalje kupcu. Narudžba se tada besplatno poništava. Ako je roba već poslana, potrošač će snositi troškove povrata robe u slučaju odustajanja od kupoprodajnog ugovora.

U skladu sa § 1829, stavak 1 Građanskog zakonika, kupac ima pravo odustati od kupoprodajnog ugovora u roku od 14 dana od preuzimanja robe, dok u slučaju da je predmet kupoprodajnog ugovora nekoliko vrste robe ili isporuku više dijelova, ovaj rok od datuma preuzimanja zadnje isporuke robe. Odustanak od kupoprodajnog ugovora mora se dostaviti prodavatelju, o njegovom trošku, na adresu poslovnice u roku navedenom u prethodnoj rečenici. Ako prodavatelj primi oštećenu robu, ima pravo tražiti odštetu od kupca.

U slučaju odustajanja od ugovora, prodavatelj će vratiti sredstva primljena od kupca u roku od 14 dana od kupčevog odustajanja od kupoprodajnog ugovora, na isti način na koji ih je prodavatelj primio od kupca. Prodavatelj također ima pravo vratiti izvršenje koje je kupac dao prilikom vraćanja robe od strane kupca ili na drugi način, ako je kupac suglasan i ako nema dodatnih troškova za kupca. Ako kupac odustane od kupoprodajnog ugovora, prodavatelj nije dužan vratiti primljena sredstva kupcu prije nego što mu kupac vrati robu ili dokaže da je robu poslao prodavatelju. U slučaju odustajanja od kupoprodajnog ugovora od strane potrošača, potrošač ima pravo samo na povrat sredstava za naknadu za prijevoz u najnižem ponuđenom iznosu (ako je odabrao skuplji način prijevoza). U slučaju odustajanja od kupoprodajnog ugovora, kupac snosi troškove povrata robe.

Potrošač kupac ima pravo odustati od sklopljenog kupoprodajnog ugovora bez navođenja razloga i bez kazne. Pošiljci moraju biti priloženi svi dokumenti, uključujući i darove koje je kupac kupac dobio besplatno uz narudžbu, uključujući i račun, ili pak sklapanje ugovora mora biti na drugi način pouzdano dokazano. Vraćenu robu kupac šalje na adresu operatera. Prodavatelj će kupcu vratiti već plaćenu kupovninu ili dio iste (odgovara kupoprodajnoj cijeni plaćenoj za robu), na broj bankovnog računa koji je on dostavio, najkasnije u roku od 14 dana od trenutka odustajanja od kupnje. ugovor. Molimo Vas da nam popunjen obrazac za odustajanje pošaljete zajedno s vraćenom robom. Možete ga preuzeti u PDF formatu ovdje.

Prodavatelj ima pravo odbiti obradu narudžbe u slučaju da količina naručene robe ne odgovara uobičajenoj količini robe namijenjene osobnoj potrošnji. Ako postoji spor oko toga kolika je uobičajena količina robe za normalnu osobnu potrošnju, uvijek je odlučujući stav prodavatelja. Kupnja robe namijenjene u komercijalne svrhe izričito je zabranjena na maloprodajnoj web stranici www.brasty.hr. Prodavatelj zadržava pravo otkazivanja narudžbe prema § 1818, § 1820 do 1840 Zakona br. 89/2012 Coll., Građanski zakonik. Ukoliko dođe do ove situacije, prodavatelj će odmah kontaktirati kupca telefonom ili e-mailom radi dogovora o daljnjem postupku (zamjena naručene robe drugom ili otkazivanje narudžbe i sl.). Potrošač kupac ili samo potrošač je fizička osoba koja pri sklapanju i ispunjenju ugovora ne djeluje u okviru svoje poslovne ili druge poslovne djelatnosti ili u sklopu samostalnog obavljanja svog zanimanja. Kupac koji nije potrošač (u daljnjem tekstu: Kupac koji nije potrošač) je osoba koja pri sklapanju i izvršavanju ugovora djeluje u okviru svoje poslovne ili druge poslovne djelatnosti ili u sklopu samostalnog obavljanje svoje profesije. Ovaj se kupac rukovodi odredbama i uvjetima u onoj mjeri u kojoj ga se tiču, a također i trgovačkim kodeksom.

U slučaju primanja oštećenih proizvoda, kupac je dužan poslati potpunu fotodokumentaciju uključujući i ambalažni materijal (kutija + punjenje) u svrhu reklamacije. Bez pružanja tih dokaznih materijala, reklamacija može biti odbijena.